اخبار و مقالات

  • 5180
  • 172 مرتبه
  • 09/29/1402

لباس کار

لباس کار

لباس کار پرسنل:
برای ایمنی و سلامت روحی و روانی پرسنل میتوان از لباس کار مختلف استفاده کرد که علاوه بر موارد قبل باعث ایجاد محیط کاری یک شکل و زیبا تر می گردد .
با توجه به اینکه در کسب  و کارها کارگران و کارکنان از مهمترین بخش ها می باشد، توجه به آن باعث افزایش کارایی مجموعه می گردد.

 

لباس کار بسته به نوع جنسیت،نوع شغل و غیره تغییر پیدا می کند و میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
1-    شکل لباس
2-    جنس و الیاف
3-    کاربرد آن

شکل لباس کار
اغلب لباس‌های کار بصورت یک‌ تکه، دو تکه و چند تکه هستند. لباس‌ های یک‌ تکه را سر همی و یا یکسره نامیده می شود.فرم ساده لباس‌ های کار معمولا دو تکه شلوار با کاپشن یا شلوار با پیراهن یا بلوز به تولید می‌ رسد.
جنس و الیاف مورد استفاده در لباس کار
لباس کار از جنس هایی مثل  الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی تولید می شود که بیشتر از پارچه کجراه در ترکیب های رنگی مختلف استفاده می گردد،البته بسته به سفارش مشتریان میتوان از پارچه ترگال نیز استفاده نمود.


استاندارد های لباس کار
1-    جنس مناسب با کارکرد هر مجموعه
2-    استاندارد های لازم و متناسب با شرایط کاری ، به طور مثال در صورت استفاده در شب می بایست دارای علائم شبرنگ باشد یا برای استفاده  در محیط های گرم و فصل تابستان می بایست مطابق با چنین وضعیت آب و هوایی تولید و استفاده گردد که فرد بتواند گرما یا سرما محیط را تحمل نموده و راندمان کاری وی پایین نیاید.
3-    پوشیدن  لباس بصورت راحت
4-    سبک بودن لباس کار جهت انعطاف پذیری

دلایل اهمیت استفاده از لباس کار
✔ حفظ جان فرد در برابر خطراتی که در محیط کار ممکن است به وجود آید.
✔ سالم ماندن لباس شخصی در محیط کار
✔ استفاده از لباس کار مناسب و با طراحی شکیل می تواند بیانگر حرفه ای بودن محیط کاری شما باشد و به نوعی جدیت شما در محیط کار را به افراد القا نماید.
✔ بالا رفتن راندمان کاری افراد در محیط هایی که از لباس کار فرم استفاده می شود. 


 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.