اخبار و مقالات

  • 5179
  • 215 مرتبه
  • 09/29/1402

تاریخچه روپوش سفید پزشکان

تاریخچه روپوش سفید پزشکان

پزشکان برای محیط کار بیش از 100 سال است که از روپوش‌های سفید در محیط کار استفاده می‌کنند. 
در اواخر سال  1800 پزشکان بخاطر اینکه تمایز بین طب پزشکی  در مقابل طب قلابی ایجاد کنند ، از لباس سفید بعنوان نماد  استفاده کردند .
 روپوش سفید نماد پاکیزگی،خلوص،برابری،شروع جدید،بی گناهی  است که اینها باعث القاء حس آرامش به بیمار است و باعث جذب بیشتر توسط بیمار می گردد.

 

آدام گالینسکی و همکارانش در دانشکده مدیریت کالگ دانشگاه نورث‌وسترن در رابطه با روپوش سفید پزشکی تحقیقاتی انجام داده‌اند و نتیجه این پژوهش را «اثر لباس بر فرآیند شناخت» نامیدند.
طبق این تحقیقات اگر یک فرد عادی روپوش سفید متعلق به یک پزشک را بپوشد، دقت و توانایی‌اش در توجه کردن به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در صورتی که اگر یک روپوش سفید که متعلق به نقاش است، بر تَن همان فرد کنید، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
از دیگر نتایج تحقیقات انجام شده توسط آدام مربوط به نوع قضاوت کردن است. بدین منظور نحوه لباس پوشیدن افراد بر نوع قضاوتی که دیگران از شخصیت آن‌ها می‌کنند، تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، زنانی که هنگام مصاحبه گزینش، لباس‌های رسمی‌تر می‌پوشند، احتمال استخدام‌شان بیشتر است. همچنین معلمانی که لباس‌های رسمی‌تری تَن می‌کنند، نسبت به معلمانی که لباس‌های غیررسمی‌تر می‌پوشند، باهوش‌تر به‌نظر می‌رسند.

از جمله ملزومات در پیشگیری از انتشار آلودگی ها در محیط می باشد که در واقع نقش حفاظت را برای شخص ایفا می کند. یکی از ویژگی های مهم در روپوش های پزشکی استفاده از جنس های مختلف پارچه است که شامل کتان تترون پنبه ترگال و پلی استر می باشد. امروزه یکی از وسایل مهم در حوزه ی پزشکی که می بایست حتما در نظر گرفته شود روپوش پزشکی می باشد.
قیمت روپوش پزشکی با توجه به کیفیت و جنس پارچه معین می شود و متقاضیان می توانند برای خرید روپوش پزشکی مردانه و همچنین فروش روپوش پزشکی زنانه به مراکز معتبر مراجعه کنند. روپوش پزشکی در بیمارستان، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، کلینک، آرایشگاه، مراکز بهداشت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا این اصناف خواهان و طرفدار این روپوش ها هستند. این روپوش دارای کیفیت و جنس پارچه متفاوت تولید می شود که می تواند از جنس پنبه، تترون و ترگان دوخته شود.
از جمله مدل هایی که در بازار فروش مورد استقبال قرار گرفته روپوش پزشکی یقه انگلیسی است که در رنگ ها و مدل های مختلفی ارائه می شود. این البسه به صورت استریل بوده و همراه با سایز و مدل های مختلفی در بازار داخلی موجود است که به دلیل میزان تقاضای بسیار با کیفیت مختلفی عرضه می گردد. این وب سایت با تضمین اصالت کالا به شما کمک می کند تا بهترین نوع محصول را همراه با قیمتی استثنائی سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه قیمت روز روپوش پزشکی می باشند و امکان ثبت سفارش در سراسر کشور وجود دارد.

خرید روپوش پزشکی مردانه
روپوش پزشکی دارای دو نوع مردانه و زنانه تولید می شوند و هر کدام دارای تنوع رنگ و مدل های شکیلی دوخته می شوند. امروزه خرید روپوش پزشکی مردانه در مراکز معتبر در حال انجام است و در این مراکز می توان به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت خریداری کرد.
روپوش های پزشکی با استانداردهای روز دنیا ساخته می شوند که می تواند از ورود هر گونه میکروب و آلودگی به بدن جلوگیری کند.
اصولا پارچه های این نوع روپوش ها در دو نوع تراکم نخ پایین و بالا تولید می شوند که می توان برای تابستان از نوع نازک و در فصل زمستان از ضخامت دار آن تهیه کرد روپوش های با کیفیت دوخت مناسب و شکیلی دارند که در زمان پوشیدن فرد احساس آرامش و خرسندی می کند.
روپوش پزشکی دارای تنوع مدل و رنگ بندی بسیار بالایی است و معمولا رنگ سفید آن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. روپوش پزشکی با توجه به جنس و کیفیت آن قیمت گذاری می شود و در سایزهای مختلف با توجه به استایل بدنی افراد دوخته و به بازار عرضه می شود. اما نکته قابل توجه قیمت روپوش پزشکی بسیار مناسب می باشد و موجب شده اصولا در بیمارستانها به دلیل بخش های مختلف از روپوش های رنگی تهیه می کنند و با توجه به سمت پرسنل، رنگ آن را مورد استفاده قرار می دهند. روپوش پزشکی و ماسک سه بعدی دارای طرح و مدل های مختلفی می باشد و با توجه به سلیقه ی افراد می توان آن را انتخاب کرد. معمولا این روپوش ها در مدل های جیب دار و بدون جیب دوخته می شوند که مدل یقه های آن ها متفاوت است و می توان به نوع گرد، انگلیسی و دیپلمات اشاره نمود.

روپوش پزشکی بلند
با توجه به انواع متنوعی که در عرضه این محصول وجود دارد، روپوش پزشکی بلند یکی از موارد پر فروش آن می باشد. از دیگر ویژگیهای لباس پزشکی استفاده از الیاف پنبه در تولیدات آن است که آن را به قابلیت استریل چند باره مجهز کرده است، معمولا این لباس ها به رنگ سفید می باشند تا نسبت به احشای خون حساسیت بالاتری نشان داده و در نتیجه موجب ایجاد حس راحتی در افراد نیز می شود.
پارچه های به کار رفته شده در لباس پزشکی معمولا به صورت یک تکه یا دو تکه تشکیل شده شامل روپوش و شلوار می باشد که به لحاظ جنس باید مقاوم و راحت بوده در مقابل مواد ضدعفونی کننده سطح مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. سطح مقاومت این روپوش ها باید به گونه ای باشد که در مقابل نوع کیفی آن، پارچه به راحتی قابل شستشو با مواد شوینده و ضدعفونی کننده را داشته باشند.
تفاوت در محصولات عرضه شده با توجه به پارامترهای مختلفی می باشد یکی از انواع شیک آن روپوش پزشکی جلو بسته است. قرار دادن جیب در طراحی روپوش پزشکی زنانه به سبب این مسئله می باشد که پزشکان مدام در حال حرکت و جابجایی هستند در نتیجه احتیاج دارند تا وسایل ضروری خود را درون جیب بگذارند. در هنگام انتخاب، نحوه دکمه گذاری روپوش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار دکمه ها باید به راحتی باز شده و در معرض آلودگی از انتقال آلایندگی ها جلوگیری کرده و نباید به گونه‌ای باشد که وقت زیادی از فرد را تلف کند. به طور معمول تعداد چهار دکمه بر روی روپوش تعبیه شده است که در حد متوسط می باشد.

هر حرفه‌ای دارای پوشش خاص و نماد‌های مختص به خود است. یونیفرم پزشکی که با روپوش‌های پزشکی شناخته شده، جزو آن دسته از البسه با پرستیژ بالا و خوش استایل‌ است. لباس پرسنلی زنانه استاندارد در حوزه پزشکی، نیازمند پارامتر‌های استاندارد گوناگونی است که در اختیار شما می‌گذاریم.
ویژگی‌های یک لباس فرم پزشکی استاندارد
یک لباس فرم پزشکی استاندارد‌ علاوه برا داشتن ویژگی‌های فیزیکی استاندارد باید دارای خواص شیمیایی پایدار و دوام بالا باشد.
مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب روپوش پزشکی به شرح زیر است:
جنس روپوش پزشکی
بدون شک یکی از مهم‌ترین معیار‌‌ها در خرید لباس فرم پزشکی، جنس مناسب و با دوام روپوش‌‌های پزشکی است. این روپوش‌‌ها که معمولا به رنگ سفید هستند و به علت تماس با ویروس‌ها و آلودگی‌هایی نظیر خون و مواد شیمیایی، همچنین رعایت‌ بهداشت و سلامتی پزشک و بیماران، به صورت مرتب و سریع شست‌وشو می‌شوند. بنابراین جنس پارچه این لباس‌‌ها باید مقاوم و پایدار باشد تا پس از شست‌وشو‌‌ی فراوان نیز به صورت آراسته و شیک باقی بمانند.
اجناس مورد استفاده در روپوش‌های پزشکی طراحان دوخت به‌صورت ترگال کجراه است، که این جنس‌ بهترین‌ و استاندارد‌ترین جنس برای استفاده در البسه پزشکی و لباس‌ کار است.
ویژگی‌های پارچه جنس ترگال کجراه
پارچه‌های ترگال با توجه به مقاومت بالا و جنس راحت، محبوبیت بسیار بالایی در بین لباس‌های پزشکی دارند. دوخت روپوش‌های پزشکی طول و عرض مربعی دارند؛ که این نیز یکی از عوامل مهم افزایش تراکم و مقاومت پارچه نسبت به فرسایش و تغییر فرم است. نوع کجراه پارچه‌های ترگال نسبت به نوع ساده آن‌ دارای تراکم وزنی بیشتری بوده که باعث میشود عمر، ماندگاری و همچنین نفود ناپذیری آن افزایش یابد. همچنین نوع دوخت آن‌ها، برای افزایش مقاومت و ماندگاری به صورت اُریب طراحی شده است،‌ به همین دلیل به این پارچه‌ها ‌کجراه می‌گویند.
پارچه ترگال کجراه به‌ عنوان پارچه تخصصی پزشکی بیمارستانی شناخته شده است. علت استفاده از این پارچه در پزشکی وجود مقاومت این پارچه نسبت به آب ژاول (مایع گندزدایی جهت ضد عفونی کردن البسه) است. درصورتی که پارچه‌‌های دیگر نسبت به آب ژاول حساس هستند؛ بنابراین ترگال‌های مناسب‌ترین جنس برای استفاده به‌عنوان روپوش‌های پزشکی است.
لباس فرم پزشکی طراحان دوخت از بهترین پارچه‌های ترگال کجراه با استاندارد‌های فنی تهیه و تولید شده‌ است، لذا مناسب‌ترین گزینه برای استفاده افراد در حوزه پزشکی است.

نکات مهم ‌خرید روپوش پزشکی
برای خرید لباس پزشکی بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:
سایز روپوش
پس از توجه به جنس مورد استفاده در تولید روپوش پزشکی،‌ لازم است به یکی دیگر از پارامتر‌های مهم انتخاب و خرید روپوش پزشکی بپردازیم. در هنگام خرید روپوش پزشکی باید توجه داشت که سایز انتخابی برای خرید باید از سایز حقیقی بزرگتر باشد، زیرا پزشکان معمولا در زیر روپوش پزشکی ، لباس خود را می‌پوشند و استفاده از سایز‌های بزرگ‌تر می‌تواند راحتی و سرعت عمل بالاتری برای پزشکان به ارمغان بیاورد.
وجود جیب در لباس
وجود جیب در روپوش‌های پزشکی حائز اهمیت است زیرا معمولا پزشکان برخی وسایل را همیشه همراه خود دارند و در جابجایی در مطب و بیمارستان لازم است که این وسایل را همراه خود داشته باشند. وجود جیب در روپوش باعث افزایش سرعت عمل و همچنین بهداشتی‌تر بودن وسایل در زمان حمل است.
نوع دوخت و استایل
قطعا روپوش پزشکی پرستیژ‌ خاص خود را دارد و در اولین نگاه حرفه‌ای بودن و قدرت پزشکان را برای مردم تداعی می‌کند. پس لازم است نوع دوخت و شیوه قرار گیری این لباس‌های روی بدن به صورتی شیک و با پرستیژ باشد تا مردم و پزشکان نسبت به آن حس خوب و مثبت بیشتری داشته باشند.
معمولا روپوش‌‌های پزشکی موجود در بازار‌های متفرقه، در دوخت و شیوه قرارگیری روی بدن دارای نواقص بسیاری هستند و این عامل باعث کاهش پرستیژ لباس فرم می‌شود. اما البسه پزشکی تولید شده در طراحان دوخت به صورت استاندارد و شیوه دوخت مناسب برای قرارگیری صحیح روی بدن طراحی و تولید شده است تا این لباس‌ها هنگام استفاده بسیار با پرستیژ و شیک به‌نظر برسند.
مقاومت به مواد شیمیایی و دترجنت‌ها
همانطور که می‌دانید لباس‌های پزشکی را به صورت مرتب به دلیل مسائل بهداشتی شست‌وشو می‌دهند. معمولا در مطب‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل آلودگی ویروس‌ها و مواد شیمایی، لباس‌‌های پزشکی را توسط آب ژاول گندزدایی و ضد عفونی می‌کنند. همچنین برای پاکیزگی و چربی‌زدایی این البسه از دترجنت‌ها استفاده می‌کنند. لذا این لباس‌ها باید نسبت به مواد شیمایی، مخصوصا دترجنت‌ها مقاوم بوده تا در اثر شست‌وشوی مدام و تماس با مواد شیمایی دچار فرسودگی و دفرمه شدن نشوند.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.